Terug

Project: Er was eens - Accent: Vertellen/voorlezen en leren lezen

Met een groot sprookjesboek in de klas worden vijf verschillende sprookjes geïntroduceerd.
De uitvoering van dit project vindt plaats op school en duurt een vijftal weken. Het gaat om de volgende sprookjes: Roodkapje, Doornroosje, De stukgedanste schoentjes, De koning met de paardenoren en De kikkerkoning. Elke week staat een sprookje centraal. Het project wordt aangevuld met eerste leesboekjes.

Bij de introductie van het sprookje opent de leerkracht het grote sprookjesboek en daar vinden leerlingen een opdracht, bijvoorbeeld een speurtocht, die hen leidt naar het sprookje van de week. De binnenzijde van het sprookjesboek bestaat uit prikbordmateriaal zodat het als achtergronddecor voor de verteltafel kan dienen maar ook als presentatiebord voor werkstukjes van de kinderen. Uit de handleiding kiest de leerkracht een introductie en een aantal verwerkingssuggesties. Deze suggesties zijn gebaseerd op de verschillende hoeken in de klas zoals een lees- en schrijfhoek en de boekenhoek. Bovendien bevat de handleiding een aantal creatieve verwerkingen.

Onder een groep verstaan we een klas in de samenstelling waarin deze ook normaal gesproken les krijgt.

Startdatum Einddatum
14 juli 2020 20 augustus 2020 nog 3 beschikbaar
1 september 2020 15 oktober 2020 nog 1 beschikbaar
27 oktober 2020 10 december 2020 nog 1 beschikbaar
5 januari 2021 25 februari 2021 nog 1 beschikbaar
9 maart 2021 22 april 2021 nog 1 beschikbaar
18 mei 2021 15 juli 2021 nog 1 beschikbaar